vrijdag 14 augustus 2015

De wijn beschreven in Emoticons - smileys

Een wijn beschrijven is best moeilijk. Een beschrijving moet voor iedereen duidelijk zijn. Als ik een wijn beschrijf voor de webshop, wil ik niet te snobistisch klinken en begrijpelijke taal spreken. Dat valt soms niet mee, want wijnliefhebbers c.q. wijnkenners verliezen zich zelf nogal in zweverige termen en stukken tekst waar Shakespeare bij verbleekt.

Ik kwam op de site van distractify.com een leuke manier tegen om wijnen te beschrijven,  namelijk met Emoticons of meestal smileys genoemd. Met leuke plaatjes kan een wijn volledig worden beschreven zonder ook maar een woord op te schrijven.
Dit klinkt niet vreemd, want ik merk dat ik zelf al eens met Whatsapp een paar minuten kan communiceren met alleen maar smileys. Zeker als je veel met iemand appt, dan krijgen de smileys een duidelijke, soms eigen betekenis.

Hier een voorbeeld hoe dit voor een Chardonnay eruit kan zien:

Een duidelijke beschrijving, al kan je bij de boom nog discussie krijgen welke boom dit is. Verder is het voor iedereen duidelijk. Dit kan je voor iedere wijn maken. Sommige webshops gebruiken al wat iconen. Misschien een leuk idee, ik ga zelf nog even naar de toepassing op www.wijnbox.nl kijken.

Maar wees wel voorzichtig met de emoticons, want onderstaande vind ik toch niet echt lekker eruit zien. Om een een wat rokerige wijn met een sigaret aan te duiden. Hmm...nee. En wat doen we met de aroma's zoals stallucht, en wat te denken van Leder, een zweepje misschien?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten