dinsdag 11 augustus 2015

Waarom alcoholvrije wijn ?

De laatste 10 jaar zijn er veel verschillende alcoholvrije wijnen op de markt gekomen. Kwalitatief goede producten, maar alleen de naam zelf al, vind ik verwarrend. Wijn is gegist sap van druiven. Dat is wat ik geleerd heb en ik wil daar niet al te conservatief in zijn, maar ik blijf het een misleidende naam vinden. Maar voor de meeste nieuwe alcoholvrije wijnen zou je de naam 'wijn' kunnen gebruiken, omdat ze eerst als normale wijn worden gemaakt en aan het eind van het proces de alcohol er uit wordt gehaald. Daar wordt de wijn flink voor mishandeld. Het resultaat wordt er in ieder geval nooit beter op. Wat overblijft is meestal een futloos fruitdrankje. Ik vraag mij dan ook altijd af, waarom koop je alcoholvrije wijn. In welke behoefte voorziet dit, en waar om zou je daarvoor kiezen in plaats van een ander lekker fruitsapje of frisdrank. Want hoe je het ook bekijkt, alcohol zonder wijn is druivensap. En het proces maakt het dan ook nog een duur druivensapje en het smaakt over het algemeen verre van geweldig. Als ik geen alcohol wil drinken, kies ik liever voor een frisdrank of een glas water. En liever niet iets dat op wijn moet lijken. Op Wijnbox.nl zult u dan ook geen alcoholvrije wijn tegenkomen, dat mag duidelijk zijn. Maar gelukkig, smaken en ideeën verschillen, want er zullen genoeg mensen zijn, die er wel van genieten. Wat wij wel op Wijnbox.nl verkopen is een hele mooie pure druivensap. Nee, geen alcoholvrije wijn, maar druivensap. Gemaakt door het wijnbedrijf Arza uit Israël. Puur natuur en erg geconcentreerd. Na de persing nog een week in het vat gerijpt voor een volle smaak en heerlijke aroma's. Geen vervanging van wijn, maar wel een heerlijke natuurlijke druivensap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten